Titolare del Contratto
Venetouring di Bridda Pierpaolo
Strada della Serenissima 3
31057 SILEA ITALY
P. IVA: 0489 4020 264
Tel. (+39) 342 5259 080
Mail: info@venetouring.eu
1 – PRENOTAZIONE
La prenotazione è confermata con il pagamento del prezzo totale effettuato con bonifico bancario.
Alla prenotazione deve seguire l’invio dei dati richiesti da Venetouring per ogni partecipante, necessari per la partecipazione al viaggio. Verranno richiesti dati tecnici, come nome, cognome, peso, altezza (per taglia bici), ed anche dati sensibili quali residenza, indirizzo email e numero di cellulare, e altro, la cui specifica è espressa nella pagina Politica della Privacy.
Si può effettuare la prenotazione prima dei 30 giorni dalla partenza del viaggio per garantire la propria partecipazione. I termini di cancella zione sono riportati in questa pagina (sotto).
La prenotazione può essere effettuata anche con una versamento a caparra, pari almeno al 50% dell’importo totale del viaggio. Questa particolare condizione implica il versamento obbligatorio della restante parte entro 15gg dal primo versamento, comunque entro e non oltre il 30gg prima della partenza del viaggio.
2 – PAGAMENTO
Il pagamento deve essere effettuato sempre via bonifico, carta di credito, paypal, satispay, o altro tracciabile. E‘ possibile versare una caparra in acconto di almeno il 50% del valore del viaggio preventivato.
Il pagamento va versato interamente per confermare la prenotazione e quest’ultima deve essere compiuta entro i termini di prenotazione con le modalità e tempi di seguito riportate.
Il mancato pagamento entro il termine stabilito può essere considerato come clausola di risoluzione e determina l’annullamento del contratto e perdita della caparra.
I prezzi richiesti sono indicati in Euro. Il pagamento è sempre valutato presso la nostra banca italiana, pertanto tutti gli oneri di cambio e di transazione sono a carico del cliente.
Il contratto è perfezionato in assenza della firma ed è confermato dal cliente con il pagamento dell’acconto o del saldo dell’importo del viaggio, accettando tutti i termini e le condizioni.
3 – MODALITÀ DI PAGAMENTO E SPESE SUPPLEMENTARI
Il pagamento deve avvenire entro la data necessaria all’organizzazione del viaggio e comunque a conferma della prenotazione (al più presto possibile) per garantire la partecipazione del cliente.
Viaggi di più giorni
per viaggi di più giorni il pagamento dell’intera quota deve avvenire entro il 60gg prima della data di partenza del viaggio. Con versamento della caparra di almeno il 50% dell’importo totale richiesto il saldo della restante parte dell’importo deve avvenire entro il 30gg dalla data di partenza del viaggio.
Viaggi weekend o long weekend
per viaggi di un weekend o long weekend il pagamento dell’intera quota deve avvenire entro il 30gg prima della data di partenza del viaggio. Con versamento della caparra di almeno il 50% dell’importo totale richiesto il saldo della restante parte dell’importo deve avvenire entro il 20gg dalla data di partenza del viaggio.
Viaggi di un giorno – escursione o esperienza
per viaggi di più giorni il pagamento dell’intera quota deve avvenire entro il 10gg prima della data di partenza del viaggio. Con versamento della caparra di almeno il 50% dell’importo totale richiesto il saldo della restante parte dell’importo deve avvenire entro il 3gg dalla data di partenza del viaggio. Vengono accettati anche pagamenti nel giorno della partenza dell’escursione o della esperienza, senza tuttavia garantire la prenotazione del cliente.
Viaggi di gruppo – più di 12 partecipanti
per viaggi di gruppo (+12pax) il pagamento dell’intera quota deve avvenire entro il 60gg prima della data di partenza del viaggio, con le stesse modalità per i viaggi di più giorni.
Qualsiasi spesa accessoria non compresa nella proposta di viaggio richiesta dal cliente, deve comunque essere prenotata con le modalità di cui sopra, relativamente a tempi, modo di pagamento e termini contrattuali. Qualsiasi spesa supplementare, una volta richiesta, accordata e prenotata con il pagamento, farà parte integrante del contratto di viaggio.
4 – TERMINI DI CANCELLAZIONE
E‘ possibile effettuare la cancella zione della prenotazione del viaggio con i termini, differenti per ogni tipologia di viaggio, per motivi che possono essere dipendenti da parte del cliente, da parte di Venetouring oppure da parte di eventi esterni.
Non è previsto alcun rimborso una volta scaduti i termini o in caso di interruzione del soggiorno.
In qualsiasi caso di cancellazione, Venetouring si riserva la possibilità di restituire l’importo del viaggio o servizio cancellato con un voucher dell’intero importo della prenotazione o dell’importo versato per essa.
tale condizione si applica inderogabilmente per viaggi o servizi di un giorno, weekend o long weekend.
Modalità di cancellazione
Viaggi o servizi di più giorni e per gruppi +12 pax
Fino alle ore 12.00 (ora italiana) del 60° giorno prima della partenza della vacanza è possibile annullare senza alcuna penale e verrà restituito l’intero importo al netto delle spese di bonifico e dell’importo della caparra, di cambio valuta e di transazione estera.
Dalle ore 12.00 (ora italiana) del 60° giorno alle ore 12.00 (ora italiana) del 30° giorno antecedente la partenza del soggiorno in caso di disdetta o modifica del contratto di viaggio verrà applicata una penale del 50% del prezzo e restituita l’importo residuo, al netto delle spese di bonifico e dell’importo della caparra, di cambio valuta e di transazione estera.
Dalle ore 12.00 (ora italiana) del 30° giorno alle ore 12.00 (ora italiana) del 20° giorno antecedente la partenza del soggiorno in caso di disdetta o modifica del contratto di viaggio verrà applicata una penale del 75% del prezzo e restituita l’importo residuo, al netto delle spese di bonifico e dell’importo della caparra, di cambio valuta e di transazione estera.
Dalle ore 12.00 (ora italiana) del 20° giorno in caso di disdetta la penale è del 100%.
Il presente regolamento si applica al prezzo totale e al numero di partecipanti del gruppo.
Ogni penale è il minimo applicabile: qualora le spese sostenute fino al momento della disdetta superino il valore della penale verrà applicato il valore effettivo di quanto transato e fatturato per il cliente o gruppo di clienti.
Viaggi o servizi weekend e long weekend
Fino alle ore 12.00 (ora italiana) del 30° giorno prima della partenza della vacanza è possibile annullare senza alcuna penale e verrà restituito l’intero importo al netto delle spese di bonifico e dell’importo della caparra, di cambio valuta e di transazione estera.
Dalle ore 12.00 (ora italiana) del 30° giorno alle ore 12.00 (ora italiana) del 20° giorno antecedente la partenza del soggiorno in caso di disdetta o modifica del contratto di viaggio verrà applicata una penale del 50% del prezzo e restituita l’importo residuo, al netto delle spese di bonifico e dell’importo della caparra, di cambio valuta e di transazione estera.
Dalle ore 12.00 (ora italiana) del 20° giorno in caso di disdetta la penale è del 100%.
Venetouring si riserva la possibilità di restituire importo della prenotazione sopra descritto o dell’importo versato, con un voucher o, a scelta di Venetouring, con transazione bancaria al netto delle spese di bonifico, di cambio valuta e di transazione estera. Nient’altro dovrà essere preteso dal cliente.
Il presente regolamento si applica al prezzo totale e al numero di partecipanti del gruppo.
Ogni penale è il minimo applicabile: qualora le spese sostenute fino al momento della disdetta superino il valore della penale verrà applicato il valore effettivo di quanto transato e fatturato per il cliente o gruppo di clienti.
Viaggi o servizi di un giorno – escursioni o esperienze
Fino alle ore 12.00 (ora italiana) del 10° giorno prima della partenza della vacanza è possibile annullare senza alcuna penale e verrà restituito l’intero importo al netto delle spese di bonifico e dell’importo della caparra, di cambio valuta e di transazione estera.
Dalle ore 12.00 (ora italiana) del 10° giorno alle ore 12.00 (ora italiana) del 3° giorno antecedente la partenza del soggiorno in caso di disdetta o modifica del contratto di viaggio verrà applicata una penale del 50% del prezzo e restituita l’importo residuo, al netto delle spese di bonifico e dell’importo della caparra, di cambio valuta e di transazione estera..
Dalle ore 12.00 (ora italiana) del 3° giorno in caso di disdetta la penale è del 100%.
La caparra versata in nessun caso non potrà essere restituita e pretesa dall’ospite.
Venetouring si riserva la possibilità di restituire importo della prenotazione sopra descritto o dell’importo versato, con un voucher di pari importo. Nient’altro dovrà essere preteso dal cliente.
Il presente regolamento si applica al prezzo totale e al numero di partecipanti del gruppo.
Ogni penale è il minimo applicabile: qualora le spese sostenute fino al momento della disdetta superino il valore della penale verrà applicato il valore effettivo di quanto transato e fatturato per il cliente o gruppo di clienti.
5 – CANCELLAZIONE DA PARTE DI VENETOURING
Nell’eventualità in cui fosse necessario per motivi di sicurezza, di forza maggiore o di organizzazione, con motivazioni giustificate, non dipendenti dall’organizzatore, proporre differente viaggio, modificare l’itinerario di viaggio o annullare il viaggio, Venetouring tenterà di mettersi immediatamente in contatto con il cliente per comunicare e accordare modifica o risoluzione del contratto.
Nel caso in cui il viaggio o servizio non fosse possibile o Voi non foste d’accordo sull’alternativa, il contratto verrà annullato e l’anticipo con l’intero costo del viaggio Vi verrà restituito sotto forma di voucher. Nient’altro dovrà essere preteso ne da Venetouring ne dal cliente. Per qualsiasi ingerenza o ostacolo al viaggio determinato o proveniente dal cliente, in modo volontario o meno, qualsiasi sia il pagamento effettuato la penale sarà applicata al 100%.
In nessun caso la caparra versata del 50% dell’importo totale potrà essere restituita sotto qualsiasi forma.
6 – NUMERO DI PERSONE
Nella descrizione di ogni viaggio è indicato il numero minimo e numero massimo di persone consentito che vi possono partecipare. Le prenotazioni di gruppo dovranno attenersi a tali indicazioni.
Solo previo accordo, via mail, il numero di persone può essere aumentato. Altrimenti, Venetouring ha la facoltà di non accettare la prenotazione o annullare il contratto o ancora non far partire il gruppo applicando penale al 100%.
7 – ANIMALI
Gli animali sono ammessi solo previo richiesta scritta (via e-mail), che deve essere fatta prima della prenotazione e della seguente conferma del viaggio.
8 – REGOLE DI SOSTENIBILITA‘ PER I CLIENTI
SOSTENIBILITA‘
Scegliamo per voi Hotel, trasporti e altri servizi, attenti alle energie rinnovabili, attenti al riciclo degli scarti, riduzione inquinamento e consumi di acqua ed energia, senza inutili sprechi.
AMBIENTE
Vi invitiamo all’attenzione verso azioni che possono deturpare e inquinare il luoghi che visitiamo e se possibile, insieme miglioriamo l’ambiente.
SOCIALE
Vi accogliamo con rispetto e parità di genere, di religione, di provenienza. Vi chiediamo rispetto per i luoghi, rispetto del lavoro e dei lavoratori. Vi chiediamo azioni rispettose dei consumi, della produzione di scarti e rispetto per gli operatori che prestano servizi a Voi.
9 – DANNI E RISARCIMENTI
Il cliente è responsabile in solido per ogni danno accidentale provocato a persone e cose di Venetouring o beni o personali di terze persone.
Venetouring è responsabile dell’incolumità del cliente, sempre che il cliente adotti un comportamento responsabile e segua le indicazioni del personale di Venetouring.
Venetouring altresì non ha alcuna responsabilità in caso di furto, danni o simili eventi che riguardino cose di proprietà privata del Cliente o simili. Venetouring non si rende responsabile di eventuali incidenti accaduti al cliente all’interno di strutture di accoglienza, Hotel, pensioni, ristoranti, su mezzi di trasporto qualsiasi, come navi da crociera, impianti a fune, trasporto su ruota, velivoli di ogni tipo, oppure durante l’accompagnamento con guide di qualsiasi tipo e genere, comunque con qualsiasi operatore di servizi prestati nel viaggio acquistato. Venetouring tuttavia in caso di danno al cliente metterà a disposizione le proprie coperture assicurative per garantire al cliente ogni tutela e rivalersi sul fornitore di servizi e sua assicurazione, per la tutela del cliente medesimo.
10 – LEGGE E GIURISDIZIONE
Il presente contratto è regolato dalla legge Italiana, per qualsiasi controversia relativa alla sua interpretazione o esecuzione sarà competente il Foro di VENEZIA.
11 – EVENTI ECCEZIONALI
Nel caso in cui non sia possibile l’esecuzione del contratto o se la sua esecuzione venga ostacolata in maniera rilevante a causa del verificarsi di circostanze eccezionali dovute a causa di forza maggiore (ad esempio guerre, catastrofi naturali o inquinamenti, alta marea, epidemie, chiusura di frontiere, condizioni del traffico, chiusura delle operazioni valutarie, eccezionali eventi atmosferici, scioperi, serrate o simili cause di eventi di forza maggiore, pandemie), che non fossero prevedibili al momento della conclusione del contratto, Venetouring è in diritto di risolvere il contratto e non può essere ritenuto responsabile di quanto accaduto.
Contract Holder
Venetouring by Bridda Pierpaolo
Strada della Serenissima 3
31057 SILEA ITALY
VAT number: 0489 4020 264
Tel. (+39) 342 5259 080
Mail: info@venetouring.eu
1 – RESERVATION
The reservation is confirmed with the payment of the total price made by bank transfer.
The booking must be followed by the sending of the data requested by Venetouring for each participant, necessary for participation in the trip. Technical data will be requested, such as name, surname, weight, height (for bike size), and also sensitive data such as residence, email address and mobile number, and more, the specification of which is expressed in the Privacy Policy page.
You can book before 30 days from the departure of the trip to guarantee your participation. The cancellation terms are shown on this page (below).
The reservation can also be made with a deposit, equal to at least 50% of the total amount of the trip. This particular condition implies the compulsory payment of the remaining part within 15 days from the first payment, in any case no later than 30 days before the departure of the trip.
2 – PAYMENT
Payment must always be made by bank transfer, credit card, paypal, satispay, or other traceable. It is possible to pay a deposit of at least 50% of the estimated travel value.
Payment must be paid in full to confirm the reservation and the latter must be made within the booking deadline in the manner and times indicated below.
Failure to pay within the established deadline can be considered as a termination clause and results in the cancellation of the contract and loss of the deposit.
The requested prices are indicated in Euros. Payment is always evaluated at our Italian bank, therefore all exchange and transaction charges are the responsibility of the customer.
The contract is concluded in the absence of signature and is confirmed by the customer with the payment of the deposit or the balance of the travel amount, accepting all the terms and conditions.
3 – METHOD OF PAYMENT AND ADDITIONAL EXPENSES
Payment must be made by the date necessary for the organization of the trip and in any case to confirm the booking (as soon as possible) to guarantee the customer’s participation.
Multi-day trips
for trips lasting several days, the payment of the entire fee must be made within 60 days before the departure date of the trip. With the payment of the deposit of at least 50% of the total amount requested, the balance of the remaining part of the amount must be made within 30 days from the date of departure of the trip.
Weekend or long weekend trips
for weekend or long weekend trips, the payment of the entire fee must be made within 30 days before the departure date of the trip. With the payment of the deposit of at least 50% of the total amount requested, the balance of the remaining part of the amount must be made within 20 days from the date of departure of the trip.
Day trips – excursion or experience
for trips lasting several days, the payment of the entire fee must be made within 10 days before the departure date of the trip. With the payment of the deposit of at least 50% of the total amount requested, the balance of the remaining part must be made within 3 days from the departure date of the trip. Payments are also accepted on the day of departure of the excursion or experience, without however guaranteeing the customer’s reservation.
Group travel – more than 12 participants
for group trips (+12pax) the payment of the entire fee must be made within 60 days before the departure date of the trip, with the same methods for multi-day trips.
Any ancillary expenses not included in the travel proposal requested by the customer, must in any case be booked in the manner described above, in relation to times, method of payment and contractual terms. Any additional expenses, once requested, agreed and booked with the payment, will be an integral part of the travel contract.
4 – TERMS OF CANCELLATION
It is possible to cancel the booking of the trip with different terms for each type of trip, for reasons that may be dependent on the customer, by Venetouring or by external events.
There is no refund once the terms have expired or in case of interruption of the stay.
In any case of cancellation, Venetouring reserves the right to return the amount of the canceled trip or service with a voucher of the entire amount of the reservation or of the amount paid for it.
this condition is mandatory for one-day, weekend or long weekend trips or services.
Cancellation policy
Trips or services lasting several days and for groups +12 pax
Up to 12.00 (Italian time) of the 60th day before the departure of the holiday it is possible to cancel without penalty and the full amount will be returned, net of bank transfer and the amount of the deposit, currency exchange and foreign transaction costs.
From 12.00 (Italian time) of the 60th day to 12.00 (Italian time) of the 30th day before the departure of the stay in the event of cancellation or modification of the travel contract, a penalty of 50% of the price will be applied and the residual amount, net of bank transfer and the amount of the deposit, currency exchange and foreign transaction costs.
From 12.00 (Italian time) of the 30th day to 12.00 (Italian time) of the 20th day before the departure of the stay in the event of cancellation or modification of the travel contract, a penalty of 75% of the price will be applied and the residual amount, net of bank transfer and the amount of the deposit, currency exchange and foreign transaction costs.
From 12.00 (Italian time) on the 20th day, in case of cancellation, the penalty is 100%.
This regulation applies to the total price and the number of participants in the group.
Each penalty is the minimum applicable: if the expenses incurred up to the time of cancellation exceed the value of the penalty, the actual value of the amount transacted and invoiced for the customer or group of customers will be applied.
Travel or weekend and long weekend services
Up to 12.00 (Italian time) on the 30th day before the departure of the holiday it is possible to cancel without penalty and the full amount will be returned, net of bank transfer and the amount of the deposit, currency exchange and foreign transaction costs.
From 12.00 (Italian time) of the 30th day to 12.00 (Italian time) of the 20th day before the departure of the stay in the event of cancellation or modification of the travel contract, a penalty of 50% of the price will be applied and the residual amount, net of bank transfer and the amount of the deposit, currency exchange and foreign transaction costs..
From 12.00 (Italian time) on the 20th day, in case of cancellation, the penalty is 100%.
Venetouring reserves the right to return the amount of the reservation described above or the amount paid, with a voucher or, at Venetouring’s choice, by bank transaction, net of bank transfer, currency exchange and foreign transaction costs. Nothing else must be demanded of the customer.
This regulation applies to the total price and the number of participants in the group.
Each penalty is the minimum applicable: if the expenses incurred up to the time of cancellation exceed the value of the penalty, the actual value of the amount transacted and invoiced for the customer or group of customers will be applied.
Day trips or services – excursions or experiences
Until 12.00 (Italian time) of the 10th day before the departure of the holiday it is possible to cancel without penalty and the full amount will be returned, net of bank transfer, currency exchange and foreign transaction costs. Nothing else must be demanded of the customer.
From 12.00 (Italian time) of the 10th day to 12.00 (Italian time) of the 3rd day before the departure of the stay in the event of cancellation or modification of the travel contract, a penalty of 50% of the price will be applied and the residual amount, net of bank transfer, currency exchange and foreign transaction costs. Nothing else must be demanded of the customer.
From 12.00 (Italian time) on the 3rd day in case of cancellation the penalty is 100%.
In no case can the deposit paid be returned and claimed by the guest.
Venetouring reserves the right to return the amount of the reservation described above or the amount paid, with a voucher of the same amount. Nothing else must be demanded of the customer.
This regulation applies to the total price and the number of participants in the group.
Each penalty is the minimum applicable: if the expenses incurred up to the time of cancellation exceed the value of the penalty, the actual value of the amount transacted and invoiced for the customer or group of customers will be applied.
5 – CANCELLATION BY VENETOURING
In the event that it is necessary for reasons of safety, force majeure or organization, with justified reasons, not dependent on the organizer, to propose a different trip, change the travel itinerary or cancel the trip, Venetouring will try to immediately contact contact with the customer to communicate and agree modification or termination of the contract.
In the event that the trip or service is not possible or you do not agree on the alternative, the contract will be canceled and the advance with the entire cost of the trip will be returned to you in the form of a voucher. Nothing else must be demanded either from Venetouring or from the customer. For any interference or obstacle to the trip determined by or coming from the customer, voluntarily or not, whatever the payment made, the penalty will be applied at 100%.
In no case can the deposit of 50% of the total amount be returned in any form.
6 – NUMBER OF PEOPLE
The description of each trip indicates the minimum and maximum number of people allowed who can participate. Group bookings must follow these guidelines.
Only by prior agreement, via e-mail, the number of people can be increased. Otherwise, Venetouring has the right not to accept the booking or cancel the contract or not to start the group by applying a 100% penalty.
7 – PETS
Pets are allowed only upon written request (via e-mail), which must be made before booking and the following travel confirmation.
8 – SUSTAINABILITY RULES FOR CUSTOMERS
SUSTAINABILITY
We choose for you Hotels, transport and other services, attentive to renewable energy, attentive to the recycling of waste, reduction of pollution and consumption of water and energy, without unnecessary waste.
ENVIRONMENT
We invite you to pay attention to actions that can deface and pollute the places we visit and if possible, together we improve the environment.
SOCIAL
We welcome you with respect and equality of gender, religion, origin. We ask you respect for the places, respect for work and workers. We ask you for actions that respect consumption, waste production and respect for the operators who provide services to you.
9 – DAMAGES AND COMPENSATION
The customer is jointly and severally liable for any accidental damage caused to Venetouring’s people and things or to the property or personal of third parties.
Venetouring is responsible for the customer’s safety, as long as the customer adopts responsible behavior and follows the instructions of Venetouring staff.
Venetouring also has no responsibility in the event of theft, damage or similar events concerning things privately owned by the Customer or similar. Venetouring is not responsible for any accidents that occur to the customer within reception facilities, hotels, boarding houses, restaurants, on any means of transport, such as cruise ships, cableways, wheeled transport, aircraft of any kind, or during the accompaniment with guides of any type and kind, in any case with any operator of services provided in the purchased trip. Venetouring, however, in the event of damage to the customer, will make its insurance coverage available to guarantee the customer all protection and claim against the service provider and his insurance, for the protection of the customer.
10 – LAW AND JURISDICTION
This contract is governed by Italian law, for any dispute relating to its interpretation or execution the Court of VENICE will have jurisdiction.
11 – EXCEPTIONAL EVENTS
In the event that the execution of the contract is not possible or if its execution is significantly hindered due to the occurrence of exceptional circumstances due to force majeure (for example wars, natural disasters or pollution, high tides, epidemics, closure of borders, traffic conditions, closure of currency transactions, exceptional weather events, strikes, lockouts or similar causes of force majeure, pandemics), which were not foreseeable at the time of the conclusion of the contract, Venetouring is entitled to terminate the contract and cannot be held responsible for what happened.